sobota, 16 czerwca 2012

Kartka schodkowa - krok po kroku

Witajcie w kolejną sobotę :) Ponieważ po publikacji mojego postu z kartką schodkową zainteresowałyście się wykonaniem takiej formy, obiecałam kurs i oto on.
Do przygotowania kartki, która po złożeniu będzie miała wymiary 13x13 cm i będzie pasowała do klasycznej kwadratowej koperty potrzebujemy:
- papier na bazę o wymiarach 13 x 26 cm
- papier na kolorowe panele:
w tym przypadku papier w różyczki Lekcja Miłości 5
1 prostokąt o wym. 7,5 x 10,25 cm
2 paski o wym. 2 x 10 cm
oraz papier w paski Lekcja Miłości 6
1 prostokąt 6,5 x 9,25 cm
1 pasek 2 x 12,5 cm
- narzędzie do cięcia - nożyk/ trymer/ nożyczki
- narzędzie do bigowania - dłutko/ kostka introligatorska
- klej
- obrazek/element do ozdobienia środkowego panelu
- kawałek wstążki
- wycięty napis


Poniżej przygotowałam dla Was schemat kartki z zaznaczonymi wymiarami oraz miejscami, w których należy wykonać cięcia oraz zagięcia.

Zaczynamy od wykonania dwóch podłużnych nacięć wzdłuż dłuższych boków naszego bazowego papieru.
Cięcie zaczynamy w odległości 2,5 cm od każdego brzegu i kończymy na 15,5 cm.
Powtarzamy czynność symetrycznie z drugiej strony naszej bazy.


Po wykonaniu cięć, nasza baza powinna wyglądać następująco:


Następnie musimy zaznaczyć linie zagięć. Róbcie to wg podanego na górze schematu.
Zaczynamy od odległości 2,5 cm od krótszego boku i wykonujemy linię zagięcia od brzegu, aż do wykonanego wcześniej nacięcia.
Czynność powtarzamy również na dole - od nacięcia do brzegu kartki.


Kolejne 2 zagięcia zaznaczamy podobnie, ale w odległości 5 cm od krótszego boku.


Następna linia zagięcia przebiega odrobinę inaczej, bo wykonujemy ją od linii cięcia do linii cięcia (tak jak na poniższym zdjęciu), w odległości 13 cm od krótszego boku kartki.
Czerwonymi punktami zaznaczyłam dodatkowo początki i końce linii zagięć.


Ostatnie dwa zagięcia należy zaznaczyć w odległości 15,5 cm od krótszego boku, w sposób pokazany na zdjęciu poniżej.


Baza po cięciu i bigowaniu powinna wyglądać w następujący sposób:


Pozostaje nam tylko zagiąć kartkę w sposób, który pokazałam na 2 poniższych zdjęciach:



I oto gotowa baza do kartki schodkowej:


Wystarczy ozdobić bazę, zatem na początek przyklejamy kolorowe panele przycięte do odpowiednich wymiarów...


następnie obrazek, a na końcu umieszczamy napis i zawiązujemy wstążkę. I kartka gotowa!


Mam nadzieję, że skorzystacie z mojego kursu i pochwalicie się swoimi schodkowymi kartkami.
Pozdrawiam ciepło :)
Hogata

4 komentarze:

  1. ten kurs chodził za mną od dawna i w końcu go wypróbowałam - dziękuję :-)

    http://kolorowanka.wordpress.com/2013/05/25/podziekowanie-dla-nauczycielki/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za kursik...
    Pomógł mi a w sumie zainspirował do popełnienia urodzinowych karteczek

    http://catarina-brujita.blogspot.de/2013/06/blizniaki-takie-same-jednak-cakiem-inne.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Skorzystałam z Twojego kursu i zrobiłam swoją pierwszą kartkę schodkową
    http://alekartka.blogspot.com/2013/08/pierwsze-urodziny.html
    Dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za kurs! A tu moje kartki: http://twigletowetwory.blogspot.com/2014/03/zapraszam-na-wyzwanie-do-scrapka.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne linki